Som bank er Aprila pålagt å utføre kredittsjekker av alle bedrifter som ønsker å bli kunde, samt månedlige sjekker av eksisterende kunder.
Dette innebærer at vi må gjennomføre en kredittsjekk av både selskapet og personen som signerer kundeavtalen før vi kan opprette et kundeforhold. Den månedlige sjekken vil være av selskapet, ikke kausjonist, med ett unntak:
En kredittsjekk av en person vil resultere i at du mottar et gjenpartsbrev. Hvis selskapet ditt er et enkeltpersonforetak (ENK) som ikke er registrert i foretaksregisteret, vil du dessverre motta et gjenpartsbrev hver måned i forbindelse med vår rutinemessige porteføljesjekk.
Vi benytter Experian for å utføre kredittsjekker, i tillegg til en rekke andre interne parametere og sjekker.
Hvis du som privatperson har sperret deg for kredittsjekk, men ønsker å bli kunde hos Aprila, må du oppheve sperren. Du kan gjøre dette ved å kontakte Experian:
Kontakt Bedrift
Telefon: +47 815 55 454
Åpningstider: Mandag til fredag, kl. 9.00 - 15.00
Kontakt Privatpersoner
Telefon: +47 815 55 420
Åpningstider: Mandag til fredag, kl. 9.00 - 11.00
Visste du at Aprila Bank tilbyr kanskje Norges beste kassekreditt?
Søk her og se hva du kan få!