Dersom Autogirotrekket feiler for betaling av terminfaktura må faktura betales manuelt.
Dersom det ikke er dekning på din driftskonto ved Autogirotrekk eller Autogirotrekket av andre årsaker ikke går igjennom, vil du motta påminnelse fra oss om å betale tilsendt terminfaktura manuelt. Denne er også å finne i nettbanken.
Dersom du har kassekreditt vil tilgangen til kassekreditten stenges frem til vi mottar betaling.
Ved uteblitt betaling, vil vi sende flere påminnelser, både til selskap og garantist. Dersom vi ikke ser innbetaling på terminfaktura, eller finner en midlertidig løsning begge parter er fornøyd med, overføres eventuell utestående saldo på ditt lån og forfalte terminfakura til inkasso.
Inkassoselskapet vil kreve tilbakebetaling av utestående saldo, renter og eventuelle gebyrer, samt påføre egne gebyrer. I de tilfellene inkassoselskapet ikke får betalt av bedriften kan de kreve at personen som har stilt næringskausjon for selskapet betaler.
Den som har stilt næringskausjon blir alltid kontaktet før lånet sendes til inkasso.